BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 1, 2010

❤ Sabar & Tabah ❤


Banyak hal2 dalam hidup kita yg kadang2 tidak mampu kita luah melalui kata2. Hanya air mata yg mampu mengalir. Bukan senang untuk mengatasi setiap cubaan yg hadir dlm hidup. Mungkin, Bagi kita.. Masalah itu kecil jika bukan kita yg menghadapi. selalunya, kita pandai mengajar dan memberi nasihat pada orang yg ada masalah. Tapi, apabila kita yg berhadapan dengan masalah. Barulah kita tau. Tak semuanya mudah seperti yg dikatakan.

Kata orang, Melalui kata2 je.. kita dah boleh melukakan hati seseorang. Menjaga hati Orang bukanlah senang. Kadang2 kita terpaksa mengorbankan hati sendiri demi membahagiakan orang lain. Setiap orang mempunyai perangai tersendiri.



Pernah satu hari kawan saya bertanya pada saya. Jika hanya kita sering menjaga hati orang, hati kita. siapa yang jaga hati kita? Bila saya terfikir kembali. Itu benar. Tapi, Kadang2 kita perlu menjadi air jika orang itu adalah api. Biarlah kita mengalah jika masalah itu bukan yg memudaratkan kita.

Mungkin ada yg tahu. Kadang2. Apa yg kita buat mungkin adalah terbaik bagi kita. Tapi, Mungkin itu belum cukup utk orang itu. Biar apapun, Buat yg termampu utk menghiburkan setiap yg berada disekeliling. Kita senang untuk mendapat musuh. Samada percaya atau tidak, Mencari Kawan yg betul2 memahami bukan sesuatu yg senang.

Biarapapun yang berlaku, biar sesusah mana pun masalah yg kita hadapi. Tabah & Sabar. kadang2, Memang amat susah utk bersabar dan tabah. Sebab kita adalah manusia. Tapi, Belajar untuk bersabar dan percayalah. Setiap kebaikan yang kita lakukan itu. Pasti membuahkan hasil yang baik. Biarpun bukan sekelip mata. Pengalaman mengajar saya erti sabar & tabah.

Jangan pernah melupakanNYa. Biarapapun dugaan, rintangan, cubaan yang menimpa. Percayalah. TanganNya senantiasa mengangkat dan mengiringi kamu senantiasa. Tidak pernah sekalipun Dia meninggalkan kamu. Belajar mengenali-Nya. Kamu akan mendapat setiap jawapan bagi setiap persoalan. Setiap kekuatan disebalik kelemahan.

God Always With Us.

0 comments: